V.3.1. Munkahelyi autonómia és internethasználat

A munkahelyi autonómia döntő mértékben meghatározza az internethasználatot mind az egyén mind a kultúra (ország) szintjén. Azok a munkavállalók, akiknek biztosított a munkahelyi autonómiájuk, nagyobb arányban használnak napi rendszerességgel internetet, mint azok, akiknek nincs vagy kevéssé biztosított munkahelyükön a napi munka önálló megszervezése, ill. akiknek a vállalat stratégiai döntései során a vezetők ritkábban kérik ki véleményüket. Amennyiben a munkáltató bizonyos döntési kompetenciákat alacsonyabb szintre delegál, növekszik a napi rendszerességgel internetet használók aránya. Nem csoda, hogy Magyarországon fele akkor az internethasználók aránya, mint Norvégiában. Mit gondol milyen hatással van a munkahelyi kultúra (és a foglalkoztatottság szerkezete) az internethasználatra?

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.